De eerste 2 weken - Reisverslag uit Wales, Verenigd Koninkrijk van Denise Zegers - WaarBenJij.nu De eerste 2 weken - Reisverslag uit Wales, Verenigd Koninkrijk van Denise Zegers - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weken

Door: Denise Zegers

Blijf op de hoogte en volg Denise

14 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wales

Hallootjes,

De eerste 2 weken zitten er al weer bijna op dus tijd voor een verslag. De eerste week hebben we de hele week bij Activiteiten gestaan. Nou wat waren de activiteiten? wandelen met bewoners buiten zitten en kletsen, dingen uit ons land laten zien en ja je gelooft het nooit maar ik heb Engelse Boeken voor gelezen (wel kinder boeken) etc. Niet zoveel aan dus. Wel wordt er bijna iedere dag net voor het eten 1 Liedje op gezet waar bijna iedere bewoner helemaal los op gaat en hard mee zingen ( It Should have been me). Dit is erg grappig om te zien. We hebben ook een rondleiding gehad van een chinees meisje Mai zei heeft hier voor een jaar gewoond, ze heeft onder andere de dichts bijzijnde supermarkt laten zien wat wel handig is anders moet je half uur lopen met zware tassen wat we in eerste instantie deden (man wat is dat zwaar berg op), ook heeft ze een erg mooie plek laten zien hierin de buurt vanuit waar je alles kan overzien. In het weekend zijn we met een zuid Koreaanse jongen en een Boliviaanse jongen die tegelijk met ons zijn gekomen en waar we mee samen wonen naar zee geweest. Afgelopen week hebben we ons rooster gekregen op maandag staan we bij activiteiten op dinsdag en donderdag helpen we de verpleegkundige (deze delen alleen medicatie uit en voeren verpleegtechnische handelingen uit maar verzorgen geen basiszorg). En op woensdag lopen we met het care team mee( deze verlenen dus alleen de basis zorg aan de mensen). Het meeste waar ik tot nu toe wat aan gehad heb zijn de verpleegkundige ik heb hier mogen helpen met medicatie geven en de medicatie klaar mogen maken( dit gaat anders als in Nederland, in Nederland hebben ze kant en klare rollen waar alles op staat, hier hebben ze nog alles in doosjes dus moet je alles apart pakken). Verder heb ik medicatie via de PEG katheter toe mogen dienen en de sondevoeding klaar mogen maken voor gebruik. Ook heb ik mee gekeken hoe ze een trachea canule verzorgen (de sputum was echt vies ik schrok in het begin ook wel van het hoesten). Ook ben ik al alleen met een zorgvrager naar het ziekenhuis gemoeten, dit was best eng omdat je overal rekening mee moet houden, ik heb wel eerst informatie uit het zorgdossier gehaald zodat ik een beetje op de hoogte was. (hier zijn de zorgdossier veel rommeliger als in Nederland en het werkt echt niet, er liggen 4 klappers en je weet niet waar je wat moet vinden.) Gelukkig was diegene die me met de zorgvrager naar het ziekenhuis bracht een van de verzorgers dus die ging ook mee de kamer in en wist me een beetje uit te helpen als ik niet uit m'n woorden kwam. Op vrijdag, zaterdag en zondag ben ik vrij. 1 dag moet ik voor huiswerk gebruiken maar tot nu toe kan ik nog niet veel doen omdat ik de mensen nog niet goed genoeg ken voor m'n opdrachten. Vrijdag zijn ik en Lisanne naar LLandudno geweest om te winkelen en zaterdag zijn we met Ronnie en David (de 2 jongen waar we mee samenwonen) naar Liverpool geweest wat een erg mooie stad is. Er was een kabelbaan midden over een plein( rare Engelse :P)

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gesteld en ik jullie snel nog eens spreek.

Oja... PAP ik zag een groot varken in LLandudno dus heb er en foto van gemaakt :P

Veel Liefs XXX

  • 14 September 2014 - 19:28

    Margo:

    Hoi Denise, fijn dat het al aardig went in Wales. Wij hebben gisteren Kim haar vrijgezellen feest gevierd en hebben een tattoo voor Kim gescoord. Op Facebook staan meerdere foto's.
    Vandaag Jasper zijn verjaardag gevierd, hij wordt om 20 uur opgehaald, om bij zijn nieuwe werk te beginnen, Bij STI-Venray.nl, kun je een beetje kijken wat hij gaat doen!
    Groetjes en heel veel succes!

  • 14 September 2014 - 20:03

    Wilma Zegers:

    Hoi Denise,

    Knap om je zo staande te houden. Je doet natuurlijk een berg ervaring op en het staat prima op je CV.
    Probeer ook zoveel mogelijk te genieten van wales en alles wat daarbij hoort: je bent er nu toch. Wales moet ontzettend mooi zijn.

    Succes verder.

  • 14 September 2014 - 20:16

    José Kempen:

    Ha Denise, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, alweer 2 weken om van de 10, gaat snel hoor!
    Ja, zo'n trachea schoonmaken is niet het fijnste klusje maar het hoort er allemaal bij. Wij hopen dat je nog veel kunt leren en zien tijdens dit grote avontuur.
    En als je leuke foto's wilt zien uit Vianen moet je eens naar de site gaan van Vianen Vooruit en het blokje G - team aan klikken, kun je zien waar je tante zich nu weer mee bezig kan houden op woensdagavond en zaterdag. Sjors is een van de trainers samen met 3 vrienden, staat helaas niet op de foto omdat hij op zaterdag moet werken en de foto's zijn gemaakt voor de eerste wedstrijd. En jawel, 2 wedstrijden gespeeld en allebei gewonnen!
    Lieve groetjes van ons uit Vianen.

  • 14 September 2014 - 20:35

    Nikky En Bram:

    Ha Denise!

    Wat leuk om je bericht te lezen. Zo te horen ben je daar flink aan het leren! Geniet van je overzeese avontuur en probeer zo veel mogelijk leuke en interessante dingen mee te maken.

    Groetjes, Nikky en Bram

  • 14 September 2014 - 21:24

    Esther Zegers:

    Hoi Denise

    Mooi om je belevenissen te lezen.
    Veel succes daar en geniet van alles !!

    Groetjes Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wales

Internship Wales

Mijn eerste Internationale Stage in Wales voor de Opleiding Verpleegkunde.

Recente Reisverslagen:

09 November 2014

Week 9 en 10

26 Oktober 2014

week 5 t/m 8

28 September 2014

Week 3 en 4

14 September 2014

De eerste 2 weken

02 September 2014

De eerste dagen
Denise

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 2366

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 15 November 2014

Internship Wales

Landen bezocht: