De eerste dagen - Reisverslag uit Wales, Verenigd Koninkrijk van Denise Zegers - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Wales, Verenigd Koninkrijk van Denise Zegers - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Denise Zegers

Blijf op de hoogte en volg Denise

02 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wales

Hello everyone,

Daar ben ik dan mijn tweede dag in Wales.
Na een leuk afscheidsfeestje met vriendinnen gehad te hebben, en nog even langs ome peet te zijn gegaan om een foto af te laten drukken die nog vlug in m'n koffer moest(bedankt daar voor). Toch maar gaan slapen omdat we de volgende morgen om 4:00 uur weer op moesten.(man dat was vroeg). Maar goed ik ben wakker gemaakt door mam en heb afscheid genomen van pap en de katten. Hierna vlug in de auto en op naar Deurne om Lisanne op te halen( meisje uit mijn klas waarmee ik de komende 2 en halve maand in Wales zit). Koffers in de Auto en klaar om naar Schiphol te gaan. na 1 en half a 2 uur met z'n 5e (ik, mam, Patrick, Lisanne en de moeder van Lisanne) in de auto te hebben gezeten waren we dan eindelijk op het vliegveld. eerst vlug wc zoeken en dan handbagage inchecken.(man wat is dat vliegveld groot). maar goed toen de koffers ingecheckt waren, zijn we lekker nog even onder gaan zitten en hebben we daar nog even zitten kletsen en lekker een broodje gegeten voor ontbijt. Hierna moesten we dan toch echt naar de Gate. Afscheid nemen van mam en Patrick,het ging maar wat zal ik jullie missen ook jou pap en de katten natuurlijk;). Ik was al heel trots dat het zelf inchecken etc. goed gelukt was. Nu het vliegtuig in ik mocht bij het raam Jippie kan ik mooi kijken naar de lucht het land en de wolken. toch maar even hazenslaapje gedaan. Veilig aangekomen moeseten we het vliegveld van Liverpool binnen. Nou het klopt zelfs op het vliegveld lag bij binnenkomst vol vloerbedekking. nog een keer in de rij wachten want je ID werd weer opnieuw gecontroleerd. na goedgekeurd te zijn konden we dan eindelijk onze bagage ophalen. We werden opgehaald door ene Paul. Hij zei bijna niks en wat had hij de auto ver weg geparkeerd was eerst 'n kwartier lopen naar de auto. Hup in het busje naar de plaats waar we verblijven(wat een uur rijden is). Wel erg mooie omgeving moet ik zeggen. Dicht bij zee, mooi landschap met veel heuvels en groen. De aankomst was een beetje chaotisch. We hebben een tijdje staan wachten in een halletje er rende allemaal mensenrond ( personeel, cliënten, klusmensen etc.) eindelijk ons verblijf laten zien, alleen was niet duidelijk waar we nou moesten slapen dus de koffers maar in de woonkamer laten staan. hierna kregen we een rondleiding door het gebouw. ze noemen het zelf een mini ziekenhuis. er wonen hier weel verschillende mensen. ex verslaafden, mensen die een hersenbloeding gehad hebben, mensen die door ongelukken daar terecht zijn gekomen, etc. het zijn vooral erg jonge mensen de oudste is rond de 60 jaar. na de rondleiding heeft iemand van het personeel ons afgezet in het dorp vlakbij. Vanuit het dorp terug lopen was een minder succes. het dorp lag onderaan de berg, dus we moesten gewoon naar boven lopen. Alsof een berg oplopen nog niet zwaar genoeg is hadden we ook nog ieder een tas met drinken en ander etenswaar bij ons. Ook zijn we paar keer verkeerd gelopen. Uiteindelijk aan gekomen, kei moe natuurlijk toch naar boven gegaan en wat gegeten. hierna zijn we lekker in ons bedje gekropen en hebben we nog een serie gekeken.hierna zo'n 12 uur geslapen. Vandaag hadden we onze eerste dag hier. We hebben eerst weer een kleine rondleiding gehad, hierna hebben we kennis gemaakt met sommige bewoners,personeel en de andere Vrijwilligers waar we mee wonen de komende tijd. Na de ontmoetingen hebben we bij de mensen gezeten en ze te drinken gegeven ook hebben we wat met ze gepraat in hoeverre het ging en we elkaar begrepen. Het is nog best lastig dat Engels maar met handen en voeten en ondersteuning van elkaar komen we er wel. s' Middags mochten we mee met een cliënt naar haar moeder en hier een uur gebleven. Bij terug komst was er een man die tjatjie gaf aan de cliënten. Dit was leuk om de zien en hij deed zelf ook nog wat voor.

nou ik hoop dat ik jullie een beetje een indruk gegeven heb.
Hopelijk tot snel!!

• 02 September 2014 - 18:40

Roos:

Hoi Denise,

Kei leuk jouw reisverslag. Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag.

Groetjes, Mam

• 02 September 2014 - 19:03

Elly Mulder :

nou denise leuk verslag en .n fyne tyd gewenst

• 02 September 2014 - 19:08

Margo:

Hoi Denise. ik hoop dat je daar een mooie en leerzame tijd zult door brengen!

• 02 September 2014 - 19:40

José Kempen:

Ha Denise,
    Maak er ook vooral een leuke tijd van en doe er je voordeel mee.
    Grappig dat de mensen tai chi krijgen, ook 2 keer een workshop van gehad maar nog best lastig.
    Groetjes uit Brabant.